onsdag 14 januari 2015

13 Jan

Resan till Barwick var lite si och så, missade mitt flyg men kom fram i alla fall.
Skulle ha sovmorgon men hörde när det andra steg upp och då blev jag klarvaken. Kramade om Barwicks och hälsade på alla.

Mycket har hänt på ranchen och mycket är tack vare min bror och Barwicks pappa Ray.

Fick en lektion med Fergie direkt när jag klev ut. Det blev sits simulation och var väldigt intressant. Besökt en napprapat nu i vinter som tyckt att jag har varit ett hopplöst fall men gått några gånger och blivit lite bättre. Det var roligt att höra Barwicks kommentarer. Tycker jag har fått mycket bättre sits (tack vare styrketräningen?) och min vänstra sida är mycket bättre, yay!

Berättade för B vad jag vill lära mig under min vistelse hos henne som är refindment från marken och utvecklas mer i ridningen. Då säger B att jag är L5 and beyond men att hon ska ge mig pointers på mitt markarbete. Det trodde jag inte och att få höra det av henne gjorde hela min dag!
Efter lektionen med Fergie var det bara att sätta igång att förbereda hästar för elever. Skrittade fram Peanut och ännu en gång Fergie. Drog och handlade med min kompis Lauren och när vi kom hem, var det dags att ge kvällsmat och dra till ett ställe där Pat skulle ha tal. När vi väl kommit dit och står och lyssnar så kickade min yet lag in. Blev helt slut i kolan... Somnade helt klart ovaggad. 

Inga kommentarer: