onsdag 28 januari 2015

27 Jan

Nog den bästa lektionen jag någonsin haft! 

Imorse hade vi 30 min själva med lilla B. Jag och Fergie teamade ihop. Vi värmde upp själva och vid uppvärmningen så fick jag till vår lateral stretch utan yttertygel. Så mycket enklare när man fått in känslan och förstår nu hur jag ska be om den. Berättade det för B när vi skulle börja med vår lektion. - Good, show me.- Och jag fick godkänt! 
Bara det gjorde min dag.

Och sen bara fortsatte det. Fergie blev snabbt avslappnad i zon 2 och mjuk i kontakten efter vi gjort några övningar. Sedan fortsatte vi med tempot och resultatet blev trav på stället med energi och mjuk kontakt. Inte lätt, min core var väldigt mör.. Men med rätt timing i min sits så förstod Fergie och det flöt på. Lika så galoppen, behövde bara flytta vikten lite så fattade hon galopp. 20 meters volter och på slutet kortade vi och längde traven. Helt slut i kroppen och B skrattade. 

Och jag som trodde jag hade blivit rätt fit, Never ending selfimprovment.  

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Grattis, så härligt det låter!