måndag 29 december 2008

Lakrits 29 Dec

Jag var ute och fottade lite, så jag tog några till Tubbe the movie.

Jag red Lakrits gick bra. Vi red ut mot badet och när vi kom till vendplanen så red vi ut på isen. Filmade också lite men det kan jag tydligen inte föra över.
Det var lite läskigt för när vi var ute en bit på sjön så hörde vi världens brak, det var isen. Jag blev en blandning av RB och L, det fanns två öar 100 meter ifrån så vi gick bort dit. Jag tänkte att det går nog bra om vi går där vassen är, för det är ju inte så långt ut. Men vi hann bara gå 10 meter innan vi gick igenom. Lakrits sjönk ungefär till benen så han hoppade tillbaka. Så vi gick samma spår tillbaka. jag kom på att jag och pappa har snackat om att isen är svagast vid vassen, mmm bra och vara efterklok?
Men det gick bra ialla fall Lakrits skadade sig inte, tror inte att vi ska rida på isen än..

Filmen är för bilderna idag =))

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj Vilda Matilda ! Visserligen är det spännande att läsa din blogg men de flesta kan nog nöja sig med mindre dramatiska berättelser. Nu är det fråga om jag vågar mig ut på isen något alls i vinter. Tyckte att jag upplevde känslan att gå igenom med häst när jag läste. Huvaligen!
Så skönt att du har änglavakt som vanligt :)

E

Anonym sa...

Det var enklare förut när man såg dom köra rally nere på isen, då visste man ju att den höll för en häst. Men dom har inte kört nu på 2 år, så nu vet man inte ricktigt. =)

Eva Östman sa...

Hej Lina!

Jag har gjort en blogglista på min blogg - är det ok att din blogg ligger med där?

Det är alltid inspirerande (och ibland lite väl spännande för en tant!) att läsa om dina aktiviteter!

Eva

Lina sa...

Haha ja det går så bra så=))