lördag 24 mars 2012

24 Mars



Såg just bilderna på moderns blogg, blommor, sol och torrt.
Idag har jag och Katarina pumpat ur lösdriften, tömt andra lösdriften på blött spån, hängt hönät i geggan, ridit i stormen och försökt mata hästar.Tankat fyrhjulingen och dragit fram en bal. Mina täckbyxor är fulla i sånt som man helst inte vill veta och jag har hö i hela håret, tyckte det var lite "gross" när jag skulle ta på den skitiga slangen till pumpen, slutade med att jag körde ner armarna i det snuskiga vattnet..

Gruvar mig lite för hur det kommer gå i Väddö. Folk lär ju bli vettskrämda när det få se en sån rå jämtlänning som mig och ändå stannar den råaste kvar på farmen. Apropå det så har jag blivit bjuden på middag hos Katarina. tar med mig några cola, ciao!

3 kommentarer:

Åsa Dalpraktiken sa...

Du kanske ser ut som hon i "kokvinnorna"

Lina sa...

ha ha! Så illa är inte min hållning

abergkat sa...

Härligt med regn idag igen... = extra mysigt i geggan. :D