tisdag 6 november 2012

6 Nov

Inger och Hera myser på ängen.
Solig dag! Mycket fixing inne och ute, lektion med Inger och Hera. Lekte liberty med Coiba och la in lite mer fart efter att ha gjort mycket "slow and right". Han fick mig på högers sida då man fumlar för mycket med sticken, gled som snyggt iväg från mig och han fick det där lustiga utseendet, lite som att markera. Kom tillbaka med någon headbang/bock stil. Känns riktigt bra i ridningen för oss båda. Från kontakt med grimma ner till stretch och Coiba gick upp i galopp och hade ett bra tempo, har fått mer energi överlag mestadels beror det på att vi har fokuserat på energi och avslappning. Att verkligen gå ned i tempo då han är framåt men samtidigt avslappnad.

När vi var klara kom jag på att jag hade glömt min lilla Cupcake inlåst i rundkorallen och hon var inte glad.

Inga kommentarer: