söndag 12 juni 2016

Kalle 11 Juni



Kalle gillar när det är snyggt och fräscht  på ridbanan ;)

Kalle var rätt spänd och lättstressad, hela gänget har varit lite små chickens de senaste dagarna. Vi värmde upp OL och körde lite stopp ute på cirkling och därifrån yoyo med stick men fick avbryta och köra travelling circles istället tills han hade lugnat sig och kunde fokusera. Då gick vi över till yoyo igen och det funkade fint. Sedan blev det inkallning i trav och lite sideways innan jag satt upp. 

Uppe på ryggen hade Kalle kvar lite myror i brallan. Checkade av tygeltagen innan vi red follow the rail. Kalle fick rulla på i det tempo han ville så la jag in lite sideways i freestylen för att hjälpa honom lite då tog hjälp staketet, frustade och taggade ner snabbt. La in pauser vid staketet när han gjorde det lugnt och bra. Superövning och så enkel. Körde vidare med 8a och question box i mitten. 

Sedan var det min tur att tuktas.. Blev lite små deprimerad i början, Kalle var superduktig men jag var överallt och kändes som att jag inte kunde rida alls.. Växlade mellan 2 point och att sitta ned för att få ner hälarna samtidigt som jag försökte få kontroll på resten av kroppen, typ hopplöst. Efter tag började det komma tillbaka igen och vi fick ett flyt. Bad om lateral, counter bend och sideways i cirkling. Nog första gången vi ridit mer "finesse" tillsammans. Superkul och helt underbart när det "klickar". Kunde be honom om ställning och lateral i stretchen till och med, yay! (sist jag gjorde det var i FL med Fergie) 

Inga kommentarer: